Expoziția Nonei Șerbănescu, ”Depozitul 12”, prima din seria Politici ale non-acțiunii I, curatoriată de Eugen Rădescu, poate fi vizitată până sâmbătă, 15 mai 2021, la Galeria Senat.
Expoziția este accesibilizată pentru persoane slab văzătoare sau nevăzătoare, o mare parte din conținut fiind adaptată în acest scop și se poate face acces în spațiu cu scaun rulant.
Pe parcursul anului 2020, artista Nona Șerbănescu a documentat o serie de abuzuri politice și sociale generate de pandemia cu virusul Sars-Cov2. Alături de curatorul Eugen Rădescu, au sistematizat demersul în funcție de tipul documentării; în legătură cu actualitatea internațională prin intermediul presei - pentru ”Depozitul 12” respectiv prin interviuri și documentare directă în legătură cu povești legate de muncă și abuzuri la adresa cetățenilor români pentru ”Nu vorbim despre sclavie modernă”, cea de-a două expoziție din serie. ”Depozitul 12” explorează multiple medii, subordonate mesajului politic filtrat subiectiv-personal într-o cheie empatică.
------------
Vizitarea expoziției se va face cu respectarea măsurilor de distanțare socială impuse de situația pandemică.
Expoziția va putea fi vizitată zilnic în intervalul 14:00-18:00 în intervalul 6-15 mai 2021.
Organizatori: Asociația pentru Promovarea Artelor Contemporane, în parteneriat cu Galeria Senat și ARTHUB Bucharest
Proiectul face parte din programul Art for Social Closeness finanțat de Open Society Foundations.
Parteneri media: Baricada, IQads, Bookhub, Modernism, Propagarta, noi3.life, Zeppelin, Gay45
------------
Nona Șerbănescu (n. 1982) a terminat pictura la București în 2004. O preocupă subiectele sociale și/sau politice precum echitatea socială. În 2020 participă la expozițiile Sororității Locomotive și la scrierea scenariului spectacolului „Infinit Pozitiv” pentru care realizează și scenografia. În 2019 curatoriază și participă la „expoziția „1977-1987” (ARTHUB) și ca autoare la Ex Cathedra Masculum (ALERT studio) în cadrul programului ”Perspectivele și anatomia artei la feminin”. Este co-curatoare a ediției Bucharest Art Week din 2017 cu tema „Corespondența de război” în legătură cu situația din Siria, documentează și scrie pentru spectacolul ”Bambina, regina florilor” pentru care realizează și scenografia; În 2016 realizează performance-ul „Scrisori pentru Alep” la Galeria de Artă Simeza din București în cadrul programului ”Arta la fereastră”. Este președinta Asociației pentru Promovarea Artelor Contemporane, coordonatoarea centrului cultural ARTHUB Bucharest, inițiatoarea Sororității Locomotive. Este mama a doi copii. Trăiește și lucrează în București.
Eugen Rădescu este manager cultural și curator, specializat în relativism moral. A scris pentru diferite reviste și publicații naționale și internaționale. A fost, printre altele, curatorul Bucharest Biennale 1 (2005), al expozițiilor “How Innocent Is That?”, "Common Nostalgia" la Pavilion, “Hidden Shadows/Roma stories” Mobius Gallery, București. Este co-editorul PAVILION – journal for politics and culture, co-directorul Bucharest Biennale și președinte al board-ului organizațional BUCHAREST BIENNALE. Este membru al board-ului de selecție apexart New York (SUA). A ținut numeroase conferințe la diverse instituții, printre care apex, New York; Badisher Kunstverein, Karlshrue; Casa Encedida, Madrid; Paris Photo, Paris, Gulbenkian Centre, Lisabona, Kunsthalle, Viena. A publicat cartea “How innocent is that?” la Revolver Book, Berlin și “QUEER. Istorii ilustrate” la Black Buuon Books, București. Este lector la Universitatea București și profesor asociat Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj. Locuiește și lucrează în București.